sunnuntai 14. tammikuuta 2018

tehtävät (miian tunnit)

Tehtävät Visuaalinen myyntityö (omaan blogiin)
1. Mitkä ovat visuaalisen myyntityön tavoitteet?
Visuaalisen markkinoinnilla luodaa imagoa.
Liikkeen imago tulisi välittyä visuaalisin keinoin myymälän ilmeessä ja esillepanoissa. Se on tapa erottua. Kiinnostuksen herättäminen on tärkeää! Toimivilla ja houkuttelevilla esillepanoilla saadaan asiakas kiinnostumaan tuotteista, tavoite on saada asiakas ostamaan tuote. 
2. Millainen on houkutteleva ja hyvä myymälän sisäänkäynti? Hae kuvia sisäänkäynneistä ja analysoi niitä.



Kuvahaun tulos haulle myymälän hyvä  sisäänkäynti
Jossa on otettu huomioon: Värit, opastekyltit, esillepanot, valaistus ja asiakkaiden kulku.

3. Mitä tarkoittaa myymälän asiakaskierto? Suunnittele omalle myymälällesi toimiva pohjapiirrustus, jossa huomioidaan asiakaskierto.

4. Mikä on myymälän paras myyntipaikka? Mitä tuotteita siihen laitetaan?  Hyllyjen päädyt ovat myyviä sijoituspaikoja. Päätyjen ohi kulkee paljon ihmisiä ja niistä tavara tarttuu helposti käteen.
Paras paikka on kuitenkin vilkasliikenteisen käytävän keskellä, erillisellä pöydällä tai kylmäaltaassa. Suoraan käytävällä vastaan tuleva myyntipiste pakottaa melkein väkisin asiakkaan vähintäänkin tarkistamaan, mitä pöydällä tai altaassa on tarjolla.




5. Mitä tarkoittaa kohtaamisjärjestys? Kohtaamisjärjestyksellä tarkoitetaan mitä asiakas näkee ensimmäisenä liikeesseen tultuaan ja mitä viimeisenä. Yleensä uutuus tuotteet sijoitetaan  yleensä alkuun ja sen jälkeen voi olla esim. Ale tuotteita jne..
6. Millainen on suunnitelmallinen esillepano? Suunnitelmallinen esillepano on mietitty alusta loppuun. Esim. tuotteet,
7. Mitä esillepanoja myymälässä hyödynnetään?
8. Hae kuvia netistä esillepanoista (5 kpl) Liitä ne omaan blogiisi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti